اعلام بار اینترنتی!

مهم ترین نقش بازارگاه اینترنتی حمل و نقل در اعلام بار چیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از کارها با سرعت بسیار بالا و در کمترین زمان ممکن انجام می شود. در سیستم حمل و نقل هم سیستمی ایجاد شده است تا کارها بسیار راحت تر و سریع انجام شود. بازار حمل و نقل الکترونیکی این امکان را فراهم کرده است تا صنعت حمل و نقل پیشرفت شگرفی داشته باشد.

به گزارش منیبان، با توسعه و گسترش شبکه های اینترنتی، بازارگاه اینترنتی حمل و نقل به کار گرفته شد و جابجایی بار را برای مشتری و راننده آسان کرد. امروزه مردم دیگر بسیاری از کارها را به روش سنتی انجام نمی دهند و به دنبال آسان ترین و سریع ترین راه برای انجام کارها هستند. توسعه گسترده اخیر فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به ظهور بازارگاه الکترونیکی مختلف شده است. این بازارگاه اینترنتی با پتانسیل تأثیرگذاری قابل توجهی بر جریان تجارت و حمل و نقل پدید آمده است. بازار حمل و نقل الکترونیکی بستری برای تعامل، مذاکره و تجارت بین ارائه دهندگان و متقاضیان خدمات حمل و نقل جاده ای از طریق اینترنت است. یکی از مزیت های اصلی، سهولت در اعلام بار تریلی کمپرسی و کاهش ترافیک شهری است. اگر می خواهید بدانید مهم ترین نقش بازرگاه اینترنتی حمل و نقل چیست توصیه می کنم تا انتها با ما همراه باشید.

مفهوم بازارگاه اینترنتی چیست؟

بازار حمل و نقل الکترونیکی یک سیستم اطلاعاتی بین شرکتی است که بستری اقتصادی برای تبادل خدمات لجستیکی از طریق اینترنت بین فرستنده‌ها و حمل‌ و نقل‌ها فراهم می‌کند. مرکز الکترونیکی ارتباطات کارآمد را از طریق دانلود اعلام بار و استفاده از سیستم‌های مبتنی بر وب که فرستنده‌ها و شرکت‌های حمل‌ و نقل را به هم متصل می‌کنند را ممکن کرده است. با استفاده از بازرگاه اینترنتی حمل و نقل مشتریان می توانند با خیال راحت از خدمات حمل و نقل استفاده کنند.

شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، رانندگان حرفه‌ای و صاحبان کالا می‌توانند با رعایت ضوابط و مقررات کشوری، با دانلود اعلام بار در بازارگاه الکترونیکی  حمل و نقل عضو شوند.

آشنایی با مهم ترین نقش های بازرگاه اینترنتی حمل و نقل

حمل و نقل بار همیشه برای رانندگان با یکسری از مشکلات همراه بود که بیین رانندگان این مشکلات شبیه به هم بود. به عنوان مثال، برخی از افرادی که کامیون یا وانت داشتند، مجبور بودند هر روز مسافت زیادی را در شهر طی کنند تا بار خود را پیدا کنند. این مشکلات نه تنها باعث افزایش مصرف سوخت و شلوغی شهری می شد، بلکه باعث ناامیدی و خستگی رانندگان نیز بود.

از سوی دیگر، شرکت های حمل و نقل مجبور بودند هزینه های زیادی را برای پبدا کردن مشتر و بازاریابی هزینه کنند. با معرفی بازار حمل و نقل الکترونیکی، جابجایی هوشمند بار از هر نظر برای رانندگان ساده شده است. در ادامه همراه باشید تا نقش این بازرگاه الکترونیکی را به شما توضیح دهیم.

  • ارسال سریع بار به سراسر ایران و حمل و نقل به صورت هوشمند
  • بار طبق یک زمان بندی دقیق به کامیون خواهد رسید
  • با این روش دارندگان کامیون و نیسان وانت افزایش درآمد قابل توجهی خواهند داشت
  • در صنعت لجستیک به صورت چشمگیری صرفه جویی خواهد شد
  • حمل و نقل با بهترین کیفیت و ارائه خدمات مناسب صورت خواهد گرفت

بازرگاه الکترونیکی دارای چه ویژگی های مهمی است؟

توسعه بازارگاه اینترنتی حمل و نقل دارای مزایای مهمی است. این ویژگی های مهم برای شرکت ‌های حمل و نقل و مشتریانی بود که برای حمل و نقل به کانتینرو تریلر نیاز داشتند. درزیر به این ویژگی های مهم بازرگاه خواهیم پرداخت.

  1. دسترسی آسان تر به مشتری در زمان کمتر
  2. صرفه جویی در زمان
  3. دسترسی راحت تری به حمل و نقل خواهید داشت
  4. کاهش نیاز به کارکنان
  5. افزایش کارایی و دسترسی  راحت به فناوری پیشرفته بدون اینکه به سرمایه اولیه احتیاجی داشته باشید
  6. نیازی به پرداخت کمیسیون نیست
  7. دیگر لازم نیست فرد به صورت حضوری به مرکزهای اعلام بار مراجعه کند
  8. راننده قابل اعتماد خود را در کوتاه ترین زمان پیدا خواهید کرد
  9. به صورت آنلاین می توانید از مبدا تا مقصد بار خود را پیگیری کنید

همچنین مزایای زیادی برای مشتریان به همراه دارد. برای مثال فردی که برای حمل کالا به کاربر نیاز دارد می تواند در بازار الکترونیک حمل و نقل، وسیله باربری مورد نظر خور را کاملا راحت انتخاب کند. حتی با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل، مشتری حق انتخاب دارد. در نهایت باید اضافه کنیم که کاهش آلودگی هوا از دیگر مزایای خیلی مهم آن است.

آیا استفاده از بازرگاه الکترونیکی امنیت لازم را دارد؟

اگر می خواهید از بازرگاه اینترنتی حمل و نقل استفاده کنید و نگران موضوع امنیت آن هستید، بد نیست بدانید که اداره مرکزی حمل و نقل در هر کشوری کنترل شدیدی بر این بازارگاه ها و رانندگانی که در آنها کار می کنند دارد. به عنوان مثال در ایران ابتدا اطلاعات متقاضی درج  و ثبت شده است. سپس راننده باید گواهی ارزیابی از شورای عالی انفورماتیک، مجوز نماد اعتماد دامنه بازارگاه، مجوز رسانه آنلاین یا انتشارات دیجیتال از مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه عملیاتی  اپراتور را ارائه کند.

—-

کدخبر 150699

لینک خبر moniban.news/fa/tiny/news-150699

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *